Serfaus-Fiss-Ladis © Tirol-werbung Hans Herbig
Serfaus-Fiss-Ladis © Andreas Kirschner
Serfaus-Fiss-Ladis - Familie im Sessellift © Danielzangerl.com
Regional Zirbenhütte © Danielzangerl.com
Serfaus-Fiss-Ladis © Sepp Mallaun

Novinky v Rakouských střediscích pro sezónu 2020/2021

Tyrolsko 

Pro sezónu 2020/2021 se můžeme v některých střediscích Rakouských alp těšit na novinky

zvyšující komfort návštěvníků. A není jich málo…


Serfaus - Fiss – Ladies

Původní 4sedačková lanovka Zwölferbahn z roku 1992 byla nahrazena 8místnou sedačkou

s bublinou a vyhřívanými sedadly od firmy Doppelmayr. Zároveň se prodloužila její délka o

551 m posunutím spodní stanice z výšky 2100 m do 1933 m. Nyní tedy na délce 1651 m

překonává převýšení 607 m a do horní stanice v 2540 m přepraví za hodinu 3000 osob. Při

rychlosti 6 m/s na ní nestrávíte víc než 6 minut.

Zwölferbahn obsluhuje především černou sjezdovku č. 27, červené 26 a 21 a Fun slope a

Snowpark. Z její horní stanice můžete pokračovat na svahy na obcí Fiss a dále do Serfaus


SkiWelt Wilder Kaiser – Brixental

Na vrcholu Kleine Salve (1565 m) byla vybudována nová stanice lanovky Salvistabahn.

která vyváží lyžaře z parkoviště (669 m) ve vesnice Itter. Byla prodloužena o 634 m na 2843 m a tak před dalším sjezdem máte na vydýchání necelých 9 minut. Zbrusu nová 10místná

gondola (Doppelmayr) s kapacitou 2100os/hod a rychlostí 6 m/s, vytlačila třice let starou

4místnou kabinu. Předešlá horní stanice ve výšce 1349 m bude nyní sloužit jako

mezistanice.


Dvaatřicet let vyvážela lyžaře z vesnice Söll 8místná gondola (Doppelmayr) Hochsöll. Od

této sezóny to budou kabiny pro deset lyžařů lanovky Hexenwasser s přepravní rychlostí

6 m/s a kapacitou 3200os/hod, časem jízdy 7 minut a šikmou délkou 1830 m. I tady se

realizovala firma Doppelmayr.


Kühtai

I v tyrolském středisku Kuhtai se snaží zvyšovat komfort návštěvníků, a tak stará kotva

Gaiskogellift (Doppelmayr) byla nahrazena pohodlnější 6sedačkou s bublinou

Gaiskogelbahn. Převýšení 271 m (údolí 1990, hora 2261) a délku 992 m překoná rychlostí

6 m/s za 3 minuty a přepraví 2400 osob za hodinu.


Hochoetz – Oetz

“Když v Kuhtaii lanovku, tak my černou sjezdovku!”... a nová černá pista č. 14 dlouhá 1 km

propojující oblasti Ochsengarten a Balbach byla na světě. Od horní stanice lanovky

Mohrenkopf sjezdovkami č. 13, 10 a novou 14, tak vznikla nejdelší trať střediska s délkou

5 km! A tím o prvenství připravila červenou sjezdovku č. 9 měřící jen 4600 m.

.

Berwang/Bichlbach/Rinnen

Paralelně se starou kotvou Thanellerkarlift byla vybudována nová 6sedačková vyhřívaná

lanovka s bublinou - Thanellerbahn (Doppelmayer). Údolní stanice byla vystavěna vedle

vleku ve výšce 1330 m. Do horní stanice postavené ve výšce 1441 m přepraví rychlostí 5 m/s 2600 osob za hodinu. Šikmou délku 665 m a převýšení 111 m překoná za 2:44 minut.

Původní lanovka zatím zůstává v nezměněné délce 1120 m a i nadále budete kotvu

odhazovat ve výšce 1582 m. Do budoucna by měl vlek začínat tam, kde nová lanovka končí. 


Glungezer-Tulfes

Ani v tomto malém tyrolském středisku s pouhými třiadvaceti kilometry sjezdovek, ale zato s

úctyhodným celkovým převýšením 1354 m, nezaháleli, a po výměně staré 2sedačky z roku

1967 (Glungezerbahn I) za 10místnou gondolu před sezónou 2018/2019 se letos rozjede

nová kombinovaná lanovka Tulfeinexpress, která nahradila doppelmayrovskou kotvu z roku 1967 Glungezerbehn II.

Tulfeinexpress, se šikmou délkou 2156 m (původně kotva! s rychlostí 2,5m/s a transportním

časem 16 minut!), je kombinací 6místné sedačky a desetimístné kabiny se startem ve výšce 1545 m a “horovou” stanicí v 2059 m. S rychlostí 6 m/s a dobou jízdy 6:40 minuty vyveze za hodinu 1100 lyžařů. I tuto akvizici vyhrála firma Doppelmayr.