Wandern im hochalpinen Gelände © Verbund
Relaxen bei der Familienwanderung auf dem Kitzsteinhorn © Kitzsteinhorn
Mit Kindern wandern in Zell am See-Kaprun © Kitzsteinhorn
Wanderung zum Plettsauteich Schmittenhöhe © Schmittenhöhebahn AG / Felsch
Sigmund Thun Klamm als Erlebnis für die ganze Familie © Zell am See-Kaprun Tourismus

Turistika v Zell am See–Kaprun

V oblasti Zell am See – Kaprun si můžete vybrat z více než 1 800 různých výletů a my jsme pro vás připravili nabídku těch nejkrásnějších túr.

Sisi-Rundweg

Délka trasy: 0,9 km

Doba trvání: 30 minut

Jednou z nejkratších turistických stezek je Sisi-Rundweg (okružní stezka Sisi) na Schmittenhöhe, která je ideální pro rodiny s dětmi!

Výchozím a konečným bodem je kaple Alžběty, která byla postavena na památku samotné císařovny Alžběty, a vede po císařských stopách kolem vrcholu Schmitten. Za půl hodiny máte vrchol obejit a můžete se zastavit na kávu a koláč v místním Schmitten Café.

Jägersteig und Schmidolins Feuertaufe

Délka trasy: 1,3 km

Doba trvání: 30 minut

Jägersteig s kombinací dobrodružné stezky Schmidolins Feuertaufe (Schmidolinsův křest ohněm) je další snadnou turistickou stezkou vhodnou pro rodiny s dětmi s pestrými dovednostními stanicemi.

Stezka začíná od horské stanice cityXpress u Gasthofu Mittelstation a nejprve mírně stoupá do serpentin přes otevřené vysokohorské pastviny. Poté vede přes romantickou a stinnou lesní cestu ke Glocknerwiese, kde se nachází nejvýše položený E-Motocross Park!

Na samém konci stezky Jägersteig se můžete nedaleko horské stanice areitXpress občerstvit v místní restauraci AreitAlm!

Mooserboden - Kapruner Törl - Rudolfshütte

Obtížnost: těžká trasa

Délka trasy: 12,5 km

Doba trvání: 7 hodin

Populární turistická stezka Mooserboden - Kapruner Törl - Rudolfshütte, vám poskytne jedinečné výhledy na vrcholy Großglockner a Steinerne Meer.

Horská restaurace Mooserboden je výchozím bodem túry, ležící u stejnojmenné přehrady v nadmořské výšce 2 040 metrů, kam se dostanete autobusem nebo šikmým výtahem.

Túra vede v serpentinách přímo do skalnatého Kapruner Törl, kde budete odměněni nádherným panoramatickým výhledem na údolí Kaprun a údolí Stubach.

Z Kapruner Törl vede stezka mezi obrovskými posuvnými bloky, dolů k Riffl Keesu a dále k Tauern Moosbachu. Odtud opět stoupá východním směrem krátkou procházkou do Rudolfshütte (2315 m nm), kde si můžete udělat příjemnou zastávku.

V regionu Piesendorf – Uttendorf si můžete vybrat z celkem 83 výletů. Zde pro vás máme  dva tipy.

Piesendorf Panoramaweg

Délka trasy: 8,7 km

Doba trvání: 4 hodin

Piesendorf Panoramaweg - malebná okružní procházka vhodná pro rodiny s dětmi kolem Piesendorfu.

Tématická stezka, na které najdete 10 informačních tabulí nejen o Salzachmäandru, ale i o těžbě mědi, práci v lesích dříve a dnes, o vzniku Vysokých Tauer, obojživelnících a vynálezu žabího plotu.

Z návsi odbočíte na Schmiedstraße, pak se dáte doleva na Feuerwehrstraße - Windbachgasse a půjdete po turistické stezce až do Hauserbergu. Asi po 300 metrech zahnete doprava a budete pokračovat směrem na farmu Entfelden (Aschach). Dále kousek po silnici, odbočíte vpravo a vydáte se zpět do Piesendorfu.

TIP: Nakonec můžete s dětmi navštívit dětské hřiště v Piesendorfu a pokud si přibalíte plavky, i místní koupaliště Hinkelsteinbad, které se nachází hned vedle FunParku!

Sonnbergweg

Obtížnost: středně těžká trasa, vhodná pro rodiny s dětmi i pro horské cyklisty

Délka trasy: 10,9 km

Doba trvání: 3 hodiny 50 minut

V nadmořské výšce 1 900 metrů nad mořem se můžete vydat na túru pod názvem Sonnbergweg, která je vhodná i pro horské cyklisty.

Výchozím bodem je Dorfbachstraße, kde odbočíte doprava a půjdete po Sonnbergstraße směrem na Hoferbrücke. Tady se dáte doleva směrem na Quettensberg - Alpengasthof Liebenberg a pak odbočíte doprava na lesní cestu a pokračujete až k Hochsonnbergalmu.

Na této stezce je nejdůležitější cíl, Hochsonnbergalm, který si nemůžete nechat ujít!

Spravovaná vysokohorská chata Hochsonnbergalm, je vám k dispozici od června do září a nabízí domácí alpské speciality pocházejí zcela nebo částečně z vlastní produkce.

A abychom nezapomněli na region Niedernsill, kde si můžete vybrat z celkového počtu 44 výletů, nabídneme vám jednu ze stezek, která je vhodná pro všechny turisty včetně rodin s dětmi.

Niedernsill - Kraftplatz Naglköpfl - Walchen - Niedernsill

Délka trasy: 9,1 km

Doba trvání: 2 hodiny 45 minut

Okružní trasa Niedernsill - Kraftplatz Naglköpfl - Walchen - Niedernsill patří opět k lehčím túrám.

Od Niedernsiller Straße budete pokračovat podjezdem do Steindorfer Straße, zahnete doprava na Ematberg a půjdete po silnici až ke křižovatce Naglköpflweg směrem do Naglköpflu (jednoho z prvních sídlišť Keltů).

Při sestupu dolů se můžete zastavit v Jausenstation Naglbauer, kde si pochutnáte nejen na domácích koláčích, ale i domácích produktech jako je slanina, džem či pálenka.

Posilněni se můžete vydat dál na cestu do Walchenu. Z Kehlbachgasse zahnete doprava na Bachweg a vpravo na Fuchshausstrasse. Na konci ulice pokračujte po značené cestě zpět do Niedernsillu.

TIP: Trasu může absolvovat i opačným směrem od Walchenu.