© Kitzbühel Tourismus | Michael Werlberger

Turistika v Kitzbühelských Alpách

Regionem Kitzbühelské Alpy vede celkem 1 387 turistických cest, 1 122 cyklistických tras, 209 běžeckých tras a 768 dalších, které vás zvou k prozkoumání.

Schwarzsee bei Kitzbühel

Obtížnost: lehká trasa, vhodná pro rodiny s dětmi

Délka trasy: 2,4 km

Doba trvání: 36 minut

Z parkoviště půjdete směrem na obecní koupaliště Schwarzsee, dále vlevo podél jezera. Projdete kolem kavárny a dostanete se k odtoku Schwarzsee. Cesta se pak vzdálí od jezera.

Můžete také jít podél pobřeží, až se dostanete na kopec zarostlý lesem, kde se opět setkáte s původní stezkou, vedoucí přímo ke břehu.

Lesem se dostanete na konec severní strany jezera s rákosovým pásem. Opíšete oblouk kolem jezera. Potom půjdete částečně po lávce, rákosovým pásem, trochu se vzdálíte   nalevo od jezera, vystoupáte lesem, uděláte zatáčku a prakticky zezadu přicházíte k Alpenhotelu Kitzbühel, kde se můžete zastavit a příjemně občerstvit.

Nakonec se vracíte zpět na silnici, odbočíte vpravo, vydáte se po turistické stezce vlevo nad silnicí a brzy vyjdete z lesa. Odbočíte doprava, aby jste se opět dostali blíže k pobřeží, kde se krásně odráží v jezeře vrcholky Wilde Kaiser. Krátce nato dorazíte na nedaleké parkoviště.

Streifwanderung Kitzbühel

Obtížnost: středně těžká trasa

Délka trasy: 3,9 km

Doba trvání: 2 hodiny 1 minuta

Slibná túra po stopách kultovního lyžařského závodu Hahnenkamm-Rennen.

Túra začíná u údolní lanové stanice Hahnenkammbahn.

Stezka vede v bezprostřední blízkosti závodní dráhy známého lyžařského závodu Hahnenkamm-Rennen přes Streif, až po Hahnenkamm.

Na konci trasy se můžete odměnit dobrým jídlem a pitím v místní horské chatě Hockheckhütte nebo přímo u lanové stanice v restauraci Hochkitzbühel - KitzSki.

Almrunde am Kitzbüheler Horn

Obtížnost: středně těžká trasa

Délka trasy: 10,2 km

Doba trvání: 4 hodiny 30 minut

Z Alpenhausu u horské stanice Hornbahn (1 670 m) půjdete nejprve po silnici do kopce,  směrem na Kitzbüheler Horn, dokud turistická stezka neodbočí doleva na Hornköpflhütte. Z chaty vede široká vysokohorská stezka k Oberen Raintalalmu (1 561 m).

Brzy za budovami opustíte zpevněnou cestu, od této chvíle vede stezka podél východní strany Kitzbüheler Horn. Skutečný výstup na vrchol začíná u Rueppenalmu (1 511 m) na severní straně hory. V horní části je trasa částečně odjištěna ocelovými lany.

Nakonec dojdete buď po silnici, nebo krátkou turistickou stezkou ke Gipfelhausu (1 990 m) a Sendemastu (1 996 m). Cesta zpět je stejná až po rozcestí k Harschbichlu, po kterém jsme vystoupali.

Po cestě z kopce můžete navštívit alpskou květinovou zahradu. Dále se vracíte cestou k Alpenhausu u horské stanice Hornbahn.

Von Kitzbühel nach St. Johann - Kitzbüheler Horn

Obtížnost: těžká trasa

Délka trasy: 17,5 km

Doba trvání: 6 hodin 34 minut

Túra je součástí trasy KAT-Walk (Kitzbüheler Alpen Trail), ale lze ji také snadno absolvovat jako jedinou etapu. (KAT-Walk je dálková turistická stezka přes Kitzbühelerské Alpy)

Skvělá túra, zejména na začátku a na konci sezóny!

Trasa začíná u údolní stanice Hornbahn v Kitzbühelu a vede z kopce do Adlerhütte přes okres Going. Nad chatou opouštíme les a túra pokračuje na vysoké náhorní plošině směrem na Kitzbüheler Horn. U odbočky na vrchol vede trasa přes Harschbichl dolů do